Boekpresentatie: ‘ Yamma’ Mohamed Ben Zakour

yamma

Uitnodiging Voor Boekpresentatie: ‘ Yamma’ Stilleven van een Marokkaanse moeder

“Huis, gezin en Allah, dat is het domein van Mohammed Benzakours moeder. Ze is de echtgenote van een Marokkaanse 1e generatie gastarbeider. Ze is analfabeet en heeft nooit Nederlandse geleerd. Na herseninfarct belandt ze in een rolstoel: verlamd en sprakeloos. Ze wordt volledig zorgafhankelijk. zonder haar zoon, die als tolk en belangbehartiger optreedt, is ze verloren in een doolhof van ziekenhuizen, therapeuten en zorginstellingen die niet berekend zijn op patiënten als zij.

Benzakour beschrijft hoe zijn Yamma _ Marokkaans voor Yamma_ langzaam ziet afglijden. Hij haalt herinneringen op aan zijn vroegere moede, wie zij was, wat hij aan haar te danken heeft. Te midden van een schijnend gevecht tegen cultureel onbegrip, personeel en bureaucratie, die menswaardigheid in de weg staan, doet Benzakour alles om haar leven enigszins te veraangenamen. Yamma is een rauw en tegelijk ontroerend portret van een zoon over zijn moeder. Over liefhebben, pijn en afscheid”

Literaire café Okaz wil U op zaterdag 9 november om 19:00 uur van harte uitnodigen voor het bijwonen van de boekpresentatie ” Yamma ” stilleven van een Marokkaanse moeder, van de schrijver Mohammed Ben Zakour. Boek: YEMMA

Gedurende deze avond staan we stil bij het persoonlijke verhaal van Mohammed Benzakour over zijn moeder.

Wees erbij, de plaatsen zijn beperkt!

Literaire café Okaz
Hendrik Van Wijn straat HW 10